Gruia Stoica sau “Regele vagoanelor”, acuzat ca urma sa ingroape definitiv CFR Marfa

Posted by admin in Flux with Comments Off on Gruia Stoica sau “Regele vagoanelor”, acuzat ca urma sa ingroape definitiv CFR Marfa

Gruia Stoica sau “Regele vagoanelor”, acuzat ca urma sa ingroape definitiv CFR Marfa.

Cine este ? Personaj controversat si extrem de discret, milionarul a iesit din umbra in ultimii ani prin expansiunea imperiului sau economic.

Grup Feroviar Roman, la care Stoica este actionar majoritar, a devenit cea mai importanta companie de privat din Romania, dar si din Estul Europei.

Gruia Stoica si fratele sau, Vasile Didila, detin Grampet, un grup intreg de firme de reparatii de trenuri si transport feroviar, care a pornit la drum in anii 2000.

Ascensiunea companiei a fost fulminanta. Dintr-o afacere de familie, cu doar cativa angajati, concernul detine majoritatea afacerilor private din domeniul feroviar in Romania.

De unde a inceput Gruia Stoica constructia imperiului sau.

Plecat dintr-o comuna modesta din judetul Galati, Gruia Stoica si-a inceput afacerile cu fier vechi, dupa care a prins gustul vagoanelor. In urma cu un an, intr-o ancheta a emisiunii “Romania te iubesc” v-am prezentat in premiera cum si unde si-a inceput afacerile.

“De aici, din satul Toflea judetul Galati, vin fratii Gruia Stoica si Vasile Didila, cei care au facut o adevarata avere din transportul feroviar. Ei au inceput cu niste suruburi de la Comat si au devenit multimilionari”, povestea atunci Cosmin Savu.

Grup Feroviar Roman, firma fanion a concernului Grampet, si-a dezvoltat afacerile sufland de sub nasul companiei CFR Marfa contracte grase de transport. Conpet, Regia Autonoma pentru Activitati Nucleare sau Compania Nationala a Huilei fiind doar cateva dintre acestea.

Miron Mitrea dezvaluie cum a ajuns o companie de succes

Fostul ministru Miron Mitrea, in mandatul caruia a aparut si a crescut spectaculos compania lui Gruia Stoica, vorbea in urma cu cateva luni despre succesul GFR-ului.

“Dumneavoastra ce vreti sa-mi spuneti ca cel mai mare transportator privat din Romania a facut loc pe piata stand pe scaun aicea facand propuneri de transport? Nu! S-au dus si au negociat pe cei care erau beneficiarii de transport.

Capacitatea unei firme private de a face lobby pe langa o firma de stat sau privata, de a renunta la o companie de stat si de a lua o companie privata, este mult mai mare decat a unei companii de stat si stiti bine la ce ma refer”, spunea Mitrea.

Se pare insa ca metodele folosite nu au fost cele mai ortodoxe si au intrat sub vizorul autoritatilor, iar acum Gruia Stoica isi va conduce afacerile pentru urmatoarele 29 de zile din arestul politiei.

Comments are closed.