Cel mai nou tren de inalta viteza japonez Intitulat L0

Posted by admin in Flux with No Comments
Anunturi

TqsiR1Fs Cel mai nou tren de inalta viteza japonez Intitulat L0In cursul acestei saptamani, compania Central () a dezvaluit primul model comercial al celui mai nou tren de inalta viteza japonez. Intitulat L0, noul model renunta la rotile conventionale, urmand sa se deplaseze cu ajutorul levitatiei magnetice.

Modelul L0 va atinge viteze maxime de 500 de km/ora, urmand sa fie disponibil publicului larg incepand cu anul 2027.

De curand, JR Tokai a anuntat ca va extinde traseul de testare la 43 de kilometri, pentru a permite efectuarea testelor complete inainte de a lansa trenul oficial.

Dupa ce trenul L0 va fi disponibil publicului, durata unei calatorii intre si se va reduce de la 100 de minute la doar 40 de minute.

Incepand cu 2045, o calatorie intre Tokyo si (al doilea oras japonez ca dimensiune) va dura doar o ora, fata de 2 ore si 25 de minute, cat dureaza acum.

Noul de tip maglev este primul tren ce beneficiaza de electromagnetii superconducatori, ce elimina rezistenta electrica si care reusesc sa produca un camp magnetic mai puternic.

Acest lucru permite trenului sa leviteze la o inaltime mai mare decat trenurile maglev conventionale ce sunt folosite in prezent.

masoara 28 de metri in lungime, dintre care 15 metri sunt ocupati de „nasul” caracteristic al trenului.

Deoarece trenul nu va fi condus de un om, ci va fi complet automatizat, locomotiva nu este dotata cu un parbriz, precum locomotivele trenurilor de superviteza obisnuite.

Un computer aflat la distanta va controla trenul, iar o camera video situata pe „nasul” trenului va detecta potentialele pericole ce ar putea provoca un accident, precum aparitia neasteptata a unui animal.

Vagoanele masoara 24,3 metri in lungime, ferestrele disponibile pasagerilor fiind ceva mai mici decat cele folosite in trenurile de superviteza conventionale.

Pentru ca trenul va calatori prin tuneluri sapate la 40 de metri adancime la viteze foarte mari, un aliaj foarte puternic din aluminiu este folosit pentru a ranforsa caroseria.

De asemenea, inginerii au folosit si un plastic ranforsat cu fibra de carbon ce este utilizat de obicei in aripile avioanelor proiectate sa zboare la altitudini mari.

Trenul L0 nu este singura inovatie japoneza din domeniul feroviar. Japonia a inaugurat epoca trenurilor de superviteza acum aproape 50 de ani: trenurile „Shinkansen”, ce transportau calatorii la viteze nemaivazute la acea vreme, de 209 kilometri pe ora, au fost inaugurate cu ocazia Jocurilor Olimpice de Vara din 1964.

Iata o filmare realizata intr-unul din trenurile japoneze maglev cu ocazia unei calatorii de test:

Post a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*